Звіт керівника ОЗ “Нехворощанський ЗЗСО І-ІІІ ступенів Нехворощанської
сільської ради Полтавської області”
Грицай Тетяни Леонідівни
перед педагогічним колективом та громадськістю
про діяльність закладу у 2021 – 2022 навчальному році
Шановні колеги, батьки, учні!
На
виконання п. 3 наказу Міністерства освіти і науки України від 28.01.2005
№ 55 «Про запровадження звітування керівників
дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів»,
керуючись Примірним положенням про порядок звітування керівників дошкільних,
загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів про свою
діяльність перед педагогічним колективом та громадськістю, затвердженим наказом
Міністерства освіти і науки України від 23.03.2005 № 178, у відповідності до
функціональних обов’язків та з метою подальшого утвердження відкритої,
демократичної, державно-громадської системи
управління освітою, запровадження колегіальної
етики управлінської діяльності у школі, що базується на принципах взаємоповаги
та позитивної мотивації, представляю Вашій увазі звіт про діяльність закладу у
2021 – 2022навчальному році.
У
своїй діяльності протягом звітного періоду я як керівник закладу керувалася
посадовими обов’язками, основними нормативно-правовими документами, які
регламентують роботу навчального закладу: Конституцією України, Законами
України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про основні засади мовної
політики в Україні», Статутом закладу та чинними нормативно-правовими
документами у галузі освіти.
Головне завдання школи - надання якісної повної загальної освіти дітям
шкільного віку. Досягнення цієї мети забезпечується шляхом формування ключових
компетентностей, необхідних кожній сучасній людині для успішної
життєдіяльності. Спільними для всіх компетентностей є такі вміння: читання з
розумінням, уміння висловлювати власну думку усно й письмово, критичне та
системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, співпрацювати з
іншими людьми, творчість, ініціативність, уміння конструктивно керувати
емоціями, оцінювати ризики, приймати рішення, розв’язувати проблеми.
Освітня програма, що реалізується в закладі, спрямована на формування в
учнів сучасної наукової картини світу, виховання працьовитості, любові до
природи; розвиток у здобувачів освіти національної самосвідомості, формування
людини, яка прагне удосконалення та перетворення суспільства; інтеграцію
особистості в систему світової та національної культури; рішення завдань,
формування загальної культури особистості, адаптації особистості до життя в
суспільстві; виховання
громадянськості, поваги до прав і свобод людини, до
культурних традицій в умовах багатонаціональної держави; створення основи для
усвідомленого, відповідального вибору та наступного освоєння професійних
освітніх програм; формування потреби до самоосвіти, саморозвитку,
самоудосконалення тощо.
На
сучасному етапі педагогічний колектив вважає найважливішим допомогти кожній
дитині досягти успіхів, реалізувати духовні, комунікативні, пізнавальні й творчі
потреби.
Тому
співпраця учителів , учнів, батьків і громадських структур спрямована на
досягнення кожною дитиною значущих для неї особистісних і колективних успіхів.
Результати роботи закладу свідчать про те, що у школі працюють професіонали своєї
праці, які забезпечують високий рейтинг закладу в освітянському просторі
області.
Прийняті управлінські рішення логічно й тактично сприяли вирішенню та
реалізації пріоритетних питань роботи закладу , серед яких найвищим пріоритетом
було й залишається створення комфортних умов навчання для дитини та надання
якісної освіти як передумови всебічного розвитку, виховання та самореалізації
особистості, готової до свідомого життєвого вибору, самореалізації,
відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності, такої, що
прагне до самовдосконалення й навчання упродовж життя.
На
кінець 2020-2021 навчального року у закладі навчалось 208 учнів. Із них учнів
початкової школи - 79, учнів 5-9-х класів — 95, учнів старшої школи — 34. У
2021-2022 навчальному році у закладі було відкрито 11 класів: 4– початкова
ланка, 4– середня ланка, 3 – старша школа.
У
2021-2022 навчальному році в
закладі працює 27 педагогічних працівників. Із них 8 – мають педагогічне звання
«учитель-методист», 2 - «старший учитель», 12 мають вищу кваліфікаційну
категорію, 5 – першу категорію, 1 – другу категорію, 9 – категорію
«спеціаліст».
2021-2022 навчальний рік завершили
207 учнів. Атестовані за 12-ти бальною системою – 127 учнів, 97 учнів 5-9
класів та 33 учнів 10-11 класів. Атестовані за рівневою шкалою 41 учень 3-4
класів.
Успішність учнів 5-11
класів у розрізі класів представлена в таблиці:
Показники |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
Всього |
Виявляють високий рівень навчальних досягнень |
1/4% |
3/21% |
2/9% |
0 |
2/10% |
1/9% |
5/28% |
14/11% |
Достатній |
13/52% |
10/72% |
12/52% |
8/62% |
9/43% |
6/55% |
5/28% |
63/51% |
Середній |
11/44% |
1/7% |
9/39% |
5/38% |
6/29% |
4/36% |
8/44% |
44/35% |
Початковий |
0 |
0 |
0 |
0 |
4/19% |
0 |
0 |
4/3% |
Якість знань |
56% |
93% |
61% |
62% |
53% |
64% |
56% |
62% |
Та на діаграмі:
Усі новації і реформи починаються з
початкової школи. Свою діяльність вчителі початкових класів спрямовують на
створення творчої атмосфери, модернізації форм
та засобів навчання й виховання дітей, а головне
– на реалізацію принципу рівноправного діалогу між учителем та учнем.
Із 1 вересня
2021 року 16 учнів 1-го класу розпочали,
а 63 учні 2-4 класів продовжили
навчання за новою освітньою програмою, розробленою під керівництвом О.Я.
Савченко. Новий зміст освіти заснований на формуванні необхідних для успішної
самореалізації в суспільстві компетентностей.
У класних приміщеннях, де навчались
учні 1-4-х класів, здійснено капітальний ремонт. Кімнати оснащено меблями, в
тому числі одномісними
партами, комп’ютерною технікою :ноутбуками
для вчителя, кольоровими
принтерами та проекторами,
мультимедійними дошками , ламінаторами. Придбано велику кількість дидактичного матеріалу.
Для забезпечення дослідницької
діяльності дітей, формування самостійності, організації роботи дітей у парах, у
малих групах, а також індивідуально, облаштовано навчальні осередки. Є куточки
відпочинку, усамітнення, змінні тематичні осередки, зони художньо-творчої
діяльності, дитячі класні бібліотечки, куточки живої природи. Кожен учень
початкової школи у класі має власну скриньку, де зберігає необхідне для
навчання та розвитку приладдя.
100% педагогів – початківців, вчителів англійської мови, інформатики
прослухали 60-годинний курс для вчителів початкової школи та отримали
сертифікати на платформі EdEra.
У класах, які
працюють за даними програмами відзначається надзвичайна активність учнів,
готовність та бажання бути учасниками процесу навчання, який захоплює навіть
дорослих. Міцні міжпредметні зв'язки сприяють засвоєнню знань, вмінь та навичок
на високому рівні. У таких класах панує доброзичлива атмосфера. Нашим учням
комфортно почуватися в сучасному світовому просторі, вони комунікабельні та
надзвичайно активні. Комунікативна, освітня, виховна й розвивальна цілі
навчання реалізуються через сучасні засоби, методи та підходи. Як показує
практика, учні, які навчаються за програмою НУШ набувають необхідних навичок
роботи з інформацією, аналізу, гнучкого творчого мислення, самоконтролю та
самооцінки швидких реакцій, у дітей розвиваються пізнавальні процеси –
сприйняття, пам'ять , мислення, уява й увага. Хочеться зазначити, що матеріал
викладений в доступній і зрозумілій формі, завдання заставляють думати,
проявляти свою уважність та активність на уроках, розвивають творчі здібності.
Кількість дітей у групах продовженого дня
становить 64 особи . Для роботи ГПД було надано навчальні кабінети початкової
школи. Усі учні, які відвідували ГПД, були охоплені гарячим харчуванням,
дотримувались режиму роботи. Вихованці ГПД максимально були залучені до
гурткової роботи. Здоров’язберігаючій функції школярів сприяли щоденні
прогулянки на свіжому повітрі, спортивні години та екскурсії.
У школі функціонує 5 інклюзивних класів, у
яких навчається 8 дітей з
особливими освітніми потребами. Головним принципом інклюзивної освіти є
створення школи для всіх дітей. Саме у такій школі індивідуальні особливості
дітей та їх особливі освітні потреби сприймаються як корисний ресурс, особиста
унікальність, а не проблема. За допомогою кваліфікованих педагогічних
працівників надається належний супровід та підтримка учням у їх соціальній
адаптації, розкритті своїх інтелектуального, фізичного та духовного
потенціалів. Завданням нової
української школи є створення
інклюзивного освітнього середовища - сприятливого середовища для
спільного навчання, виховання та розвитку дітей з урахуванням їх потреб та
можливостей.
Протягом навчального року робота в
інклюзивних класах проводилася
відповідно до індивідуального
плану розвитку дитини. Для кожного з учнів
з ООП було складено індивідуальну програму розвитку, розроблено і затверджено
навчальний план класів з інклюзивним навчанням, де було передбачено години
корекційно-розвиткових занять з урахуванням індивідуальних особливостей
навчально-пізнавальної діяльності дітей з особливими освітніми потребами.
Усі навчальні предмети адаптовані
(адаптація змісту та методів до можливостей дітей).У штатний розпис закладу
було введено 5 посад асистентів вчителя. Спільно з консультантами-практичними
психологами Новосанжарського ІРЦ
протягом року відбувалися зустрічі з питань ефективного планування та
реалізації інклюзивних підходів у світньому процесі, їх активізації та
координації. Було надано необхідну методичну та навчальну літературу. Учителі
інклюзивного класу, асистенти вчителя, заступник керівника з навчально-виховної
роботи брали участь у постійно діючих семінарах та практичних конференціях з
питань інклюзивної освіти.
Питання
адаптації дітей з особливими освітніми потребами, визначення й погодження
необхідних спеціальних та додаткових видів послуг, визначення й погодження
аспектів навчання, застосування спеціально підібраних методик, оцінювання
навчальних досягнень учнів розглядалося на засіданнях педагогічної ради;
надавалися особисті рекомендації батькам.
Протягом року здобувачі освіти з ООП приймали
активну участь у класних
та загальношкільних заходах. Під
час карантину навчання здійснювалося у дистанційній формі. Учні отримували
завдання, рекомендації чи відеоуроки, проводилась індивідуальна робота з дітьми
з ООП. Завдання були адаптовані відносно можливостей учнів.
У закладі обладнано ресурсну кімнату
із усим необхідним обладнанням як для асистентів учителя, так і для дітей із
ООП.
По завершенню 2021-2022
навчального року 21 учень 9 класу отримав свіоцтво про здобуття базової
середньої освіти, із них 2 – з відзнакою. 19 випускників 11-го окласу отримали
свідоцтва про здобуття повної загальної середньої освіти. Із них 1 учениця екстерну.
Одним із головних показників
педагогічної майстерності та результативності наполегливої роботи вчителів
закладу є робота з обдарованими учнями та їх перемоги на І, ІІ та ІІІ етапах
Всеукраїнських олімпіад з базових дисциплін.
Ряд школярів протягом навчального
року брали участь у Всеукраїнських
інтернет-олімпіадах «На Урок» , «Всеосвіта», частина з них стали лауреатами та
призерами і були відзначені на загальношкільних лінійках. Учениця 5 класу
Михайлина Софія виборола ІІІ місце у ІІ Всеукраїнському відкритому марафоні з
української мови, який проводився на інтернет – платформі HUMAN.
У ІІ етапі всеукраїнських
учнівських олімпіад з базових дисциплін взяли участь 43 учні, які вибороли 29
призових місць. Із них 13 – перших, 10 – других та 6 – третіх. Так перші місця здобули:
-
Журавель Валерія, учениця 9 класу, географія,
українська мова та література;
-
Павелко Руслана, учениця 11 класу, історія, українська
мова та література;
-
Шевченко Артем, учень 7 класу, трудове навчання;
-
Приліпко Владислав, учень 10 класу, трудове навчання;
-
Гогуля Ярослав, учень 9 класу, інформаційні
технології;
-
Савченко Марія, учениця 6 класу, математика;
-
Кононенко Софія, учениця 7 класу, математика,
українська мова та література;
-
Кошляк Анна, учениця 9 класу, російська мова та література;
-
Левадний Богдан, учень 10 класу, російська мова та
література;
-
Воротник Валерія, учениця 10 класу, правознавство.
Другі місця:
-
Педина Антон, учень 8 класу, географія;
-
Павелко Руслана, учениця 11 класу, географія;
-
Гогуля Станіслав, учень 11 класу, інформаційні
технології, математика;
-
Журавель Валерія, учениця 9 класу, математика,
правознавство;
-
Гайдаренко Ангеліна, учениця 8 класу, українська мова
та література;
-
Воротник Валерія, учениця 10 класу, українська мова та
література;
-
Сліпко Дарина, учениця 8 класу, англійська мова;
-
Лбимська Катерина, учениця 11 класу, біологія.
Треті місця:
-
Педина Антон, учень 8 класу, інформаційні
технології, біологія;
-
Жорняк Анна, учениця 11 класу, російська мова та
література
-
Журавель Валерія, учениця 9 класу, англійська мова;
-
Павелко Руслана, учениця 11 класу, англійська мова;
-
Приліпко Владислав, учень 10 класу, біологія.
На ІІІ (обласному) етапі Всеукраїнської
учнівської олімпіади з математики учениця 7 класу Кононенко Софія виборола ІІ
місце.
В обласному конкурсі вихованців гуртків
художньо – технічного профілю «Візерунки фантазій» у номінації «Кераміка»
учениця 11 класу Любимська Катерина виборола ІІ місце.
В обласному заочному конкурсі «Космічні
фантазії» в номінації «Образотворче мистецтво» учениця 6 класу Лобач Дарина
виборола ІІ місце, а учениця 7 класу Кононенко Софія – ІІІ місце.
Усі учні переможці
конкурсів та олімпіад відзначені грошовими винагородами.
Із листопада 2021року по лютий 2022 року у
закладі було проведено щорічне комплексне
самооцінювання освітніх і управлінських процесів закладу загальної
середньої освіти та внутрішньої системи
забезпечення якості освіти за чотирма напрямками, результати
якого відображено у додатку( Додаток 1)
Організація дистанційного навчання під час карантину
Особливість 2021-2022 навчального року
– карантин і воєнний стан , тому тривалий час у закладі навчання проходило
дистанційно. Це знову стало викликом для нас усіх. У першу чергу для вчителів,
а також для батьків, дітей та учнів і батьків із числа внутрішньо переміщених
осіб.. Складність полягала у неоднаковому технічному забезпеченні та
професійних навичках його учасників (вчителів, батьків, учнів). Дистанційне
навчання мало своїх прихильників і
противників. Як серед дітей, так
і серед їхніх батьків. Найголовніше – налагодити співпрацю між учнем, учителем
і батьками. Щоб вони почули одне одного, щоб не було опору батьків. Що
важливіше для життя: оцінки, знання самі по собі чи сформовані компетенції?
Робота дистанційно- лише виявив проблем, а нам усім разом треба прагнути
навчитися їх вирішувати.
У зв’язку з різким збільшенням
захворюваності серед учнів початкової школи, згідно з Положенням
про дистанційне навчання, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки
України №466 від 25.04.2013 року, за погодженням з відділом освіти, молоді та
спорту Нехворощанської сільської ради, з метою
запобігання поширенню
коронавірусної хвороби (СОVID-19), освітній процес був організований з
використанням технологій дистанційного навчання для учнів 1-4 класів – з 24.11
по 26.11, для учнів 6-7 класів – з 06.12 по 17.12, для учнів 1-5, 8-11 класів –
з 08.12 по 17.12.2021 року, а також для
учнів 9-11 класів – з 31.01 по 13.02.2022 року та для учнів 1-4 класів з 07.02
по 11.02. 2022 року.
Із 24.02.2022 року по 31.05.2022
року , керуючись УКАЗОМ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ №64/2022 «Про
введення воєнного стану в Україні, навчання у закладі для усіх учасників
освітнього було організовано з використанням технологій дистанційного
навчання.
Для
здійснення дистанційного навчання кожен вчитель самостійно
обирав форму, методи, технології і засоби організації дистанційного навчання, що відповідають освітній програмі
із застосовуванням будь-яких пристроїв та
інструментів, зокрема мобільного телефону, а
також розміщення навчальних матеріалів на вебсайті школи, у тому числі відеоуроки або гіперпосилання на
них. Розклад занять та робочий час вчителів
в дистанційному режимі було встановлено у відповідності до розкладу навчальних занять та поточного режиму роботи
закладу. Оцінювання результатів навчання
здобувачів освіти та зазначення тем здійснювалось відповідно до безпосередньо проведених навчальних занять
у дистанційному режимі через електронні та
інші наявні засоби у зручний для вчителя спосіб, з урахуванням того, що навчальні досягнення кожної дитини можуть бути
доступними лише для її батьків або законних
представників.
Кожним педагогічним працівником було
вжито заходів щодо виконання методичної, організаційно-педагогічної роботи,
зокрема розроблення індивідуальних планів професійного розвитку, підвищення
кваліфікації, самоосвіти тощо. Педагогічними працівниками було складено
індивідуальні плани роботи щодо забезпечення виконання освітніх програм
засобами онлайн спілкування з учнями, індивідуальних інтернет-консультацій,
відеоуроків. Навчання здійснювалося з використанням
інтернет – платформи для забезпечення дистанційної освіти GoogleClassroom для кожного класу окремо, з розміщенням у
ньому інформаційних матеріалів та
посилань на додаткові ресурси (відео, завдання, тести) та корисні ресурси для
самоосвіти. Щотижня педагоги звітували за складеним алгоритмом про проведену
роботу в умовах дистанційного навчання: вказували вивчені теми, кількість
проведених індивідуальних консультацій, тестів, кількість учнів, які оцінені,
засоби дистанційного навчання.
Під час організації дистанційного
навчання було забезпечено чітке
дотримання нормативно-правового
забезпечення з цього питання. З метою
забезпечення організації
освітнього процесу та виконання освітніх програм
використовувалися інструменти
онлайн-спілкування та електронні ресурси й
веб-сервіси в синхронному та
асинхронному режимі, веб-ресурси, розроблені педагогами, практикувалися
індивідуальні консультації та
самостійне опрацьовування навчального
матеріалу.
Усіх батьків здобувачів освіти було
проінформовано про особливості
освітнього процесу , були
визначені форми зворотного зв’язку (контролю) зі здобувачами освіти та їх
батьками. Для спілкування в дистанційному навчанні використовувались електронна
пошта, форуми, чати, відеоконференції, блоги тощо.
Для підготовки учнів 11 класів до
ЗНО (НМТ)-2022 практикувались індивідуальні консультації щодо використання
матеріалів на веб-ресурсах
УЦОЯО, на платформах рromethеus,
iLearn (школярі). Активно використовувалися
інтернет-ресурси для самоосвіти: EdEra, iLearn,
Рrometheus, Розумники, Освіторія, Youtube-контент (освітні Youtube- канали, відеоролики і т.п.).
Усі педагоги закладу
намагалися забезпечити засвоєння навчального матеріалу учнями та вихованцями за допомогою
інформаційно-комунікативних
технологій. У
більшості класів дистанційним навчанням за весь період було охоплено 100%
учнів.
Активно працювали у
дистанційному форматі також і вчителі. Протягом навчального року в
дистанційному форматі підвищили кваліфікацію при ПАНО ім. М.В.Остроградського 7
педагогічних працівників: асистенти учителів
Мошура Тетяна Іванівна та Карюк Юлія Сергіївна, учитель російської мови
Шерстюк Надія Дмитрівна, учитель початкових класів Воротник Тетяна Миколаївна,
учитель технологій Жорняк Людмила Юріївна, учитель історії Любимська Лариса
Дмитрівна та учитель англійської мови Солодовник Тетяна Іванівна. 15
педагогічних працівників закладу пройшли навчання на 30 – годинних курсах за
програмою підвищення кваліфікації вчителів, які забезпечуватимуть реалізацію
нового Державного стандарту базової середньої освіти – «Нова українська школа:
перехід на наступний рівень» та продовжують навчання на 15-годинних курсах за
конкретними освітніми галузями.
2
працівники закладу Жорняк Людмила Юріївна, заступник керівника та Михайлина
Наталія Володимирівна, вчитель початкових класів пройшли конкурсний відбір на навчання з підготовки експертів для
проведення інституційних аудитів закладів освіти та успішно завершили це
навчання.
Окрім
цього всі працівники закладу активно долучалися до участі в онлайн – семінарах,
вебінарах, конференціях, які проводилися на різних інтернет – платформах, а
отримані ними сертифікати рішенням педагогічної ради зараховувались як
підвищення кваліфікації за різними напрямами.
Забезпечення організації виховної роботи з учнями
Пріоритетним напрямком виховної роботи в
закладі є формування всебічно розвиненої, високоосвіченої особистості,
виховання громадянина — патріота з високим рівнем громадянської активності,
національної гідності та свідомості.
Упродовж 2021-2022 н.р. відбулися
заняття Школи лідера «Віра у себе» "Шлях до самореалізації,
або Як стати особистістю" ( 2 рази на місяць), віртуальні екскурсії з «відвідання» видатних місць,
де протягом ХХ століття відбувалися визначні події українського державотворення
(Києва, Закарпаття, Львова), заходи з нагоди відзначення Дня партизанської
слави: єдиний урок «Велич народного подвигу»; тематична книжкова виставка;
презентації «Сторінками партизанської слави», тематичний тиждень «Воїн. Воля
крізь віки», перший урок «Ти у мене єдина,моя Україно! », уроки пам’яті «Твій
біль, Україно, Чорнобиль» до Дня вшанування учасників ліквідації наслідків
аварії на Чорнобильській АЕС (14 грудня), акція, малюнок на асфальті «Ми за мир
на планеті Земля», година спілкування «У єдності сила народу» до Дня Гідності
та Свободи, уроки пам’яті «На колінах стою перед вами – сповідаю жалобу свою»
до Дня пам’яті жертв голодоморів, «Українським збройним силам слава нині і
повік!» до Дня Збройних Сил України. У закладі проведені такі виховні заходи:
години спілкування та перегляд відеороликів до Дня Соборності України,
патріотичний флешмоб до Дня Соборності України, уроки пам’яті «Свіча Голокосту
не згасне» до Міжнародного дня пам’яті жертв Голокосту, круглий стіл «Трагедія
Крут: крізь призму минулого і сучасного» до Дня пам’яті Героїв Крут, бесіди до
Дня Пам’яті воїнів-інтернаціоналістів «Афганістан – мій вічний біль, моя пекуча
пам’ять!», пізнавальні години «Небесна сотня у наших серцях» до Дня вшанування
подвигів учасників Революції гідності й увічнення пам’яті Героїв Небесної
Сотні, конкурси «Козацькі забави», квест «Козацькому роду нема переводу», Івент
«Наша мова калинова» до Дня Української писемності та мови, акція «Подаруй
бібліотеці книгу» до Всеукраїнського дня бібліотек, години спілкування: «Що
означає бути вихованим», "Дбай про інших",«Як навчитись
стримуватись?»,"Твої норми поведінки", День українського козацтва, акції «Оберіг українському воїну», «Великодній кошик для
захисників України»,онлайн заходи до Дня Європи: інтелектуальна гра «
Що?, Де?, Коли?» на тему : « Що ми знаємо про Європейський Союз» для 9-11
класів, години спілкування « День Європи в Україні» ; заочну віртуальну подорож
« Знайомство з країнами Євросоюзу» для учнів 5-8 класів. Учні закладу долучилися до благодійного проєкту
"Мамо, я бачу війну".
Відповідно до
Концепції національно — патріотичного виховання у закладі проводиться
систематична робота з прищеплення любові до рідного краю, на уроках історії,
літератури, виховних годинах діти знайомляться з українськими традиціями. У
класах пройшли святкові дійства до Дня Святого Миколая, Різдвяних та новорічних
свят.
У закладі діє Рада з профілактики правопорушень серед неповнолітніх,
ведеться робота з дітьми пільгових категорій. Ведеться робота з залучення таких
дітей до гурткової роботи. Усі учні отримали подарунки до Дня Святого Миколая
та Різдва. Учні, батьки яких є учасниками АТО, з малозабезпечених сімей, діти —
інваліди забезпечені безкоштовним харчуванням.
Проводяться
індивідуальні бесіди з батьками та дітьми про цінність життяї. Складено план
роботи з попередження правопорушень, відповідно до якого проведено двотижневик
«Увага! Діти на дорозі!», акція «16 днів проти насильства» до Європейського Дня захисту дітей від
сексуальної експлуатації та сексуального насильства, “Разом для найкращого
Інтернету” до Дня безпечного Інтернету, рольова гра «Інтернет – добро чи зло?»
(8-11 класи), Тиждень прав дитини «Права людини починаються з прав дитини»,
Всеукраїнський урок “Права дитини( 1 — 11 кл.), онлайн - вебінар “Протидія
домашньому насиллю” інтерактивні виховні заходи «Булінг. Застереження, покарання»,
зустріч з представниками ювенальної поліції та комісії в справах неповнолітніх
“Права і обов”язки неповнолітніх”, тематичні години спілкування “Захист прав
дітей у нашій країні”, “Види насилля та як його уникнути”, “Абетка прав
дитини”.
З метою формування ціннісного ставлення
до природи проводились: година милування «Віч-на-віч з природою» (1-2
класи),екологічний турнір «Знай, люби, бережи!» (3-4 класи), брейн-ринг «Земля
– наш дім» (5-7 класи), заходи до Міжнародного дня птахів, екологічний десант
«Нагодуй птахів», акція «Збережи ялинку», конкурс новорічних ікебан «Замість
ялинки – букет», операція «Посади дерево».
Заради сприяння розвитку фізичного,
психічного та духовного здоров”я проведено : Олімпійський тиждень, День
фізичної культури і спорту, Тиждень із протипожежної безпеки, спортивні
змагання «У королівстві Снігової королеви» (1-2 класи),бесіди з метою
профілактики нещасних випадків, інструктаж щодо запобігання дитячого
травматизму у канікулярний час, ток-шоу «Паління: данина моді, звичка, хвороба»
(6-8 класи), цикл лекцій:
Забруднення продуктів харчування та
питної води. Його вплив на здоров’я людини.Захворювання органів дихання та
профілактика цих хвороб
Хвороби шлунково-кишкового тракту
та їхня профілактика. Бесіда «Туберкульоз – чума ХХІ століття» Цикл бесід
«Правила здорового способу життя» (з учнями 1-11-х класів), заходи щодо
профілактики COVID – 19 “Убережи себе від хвороб”
У зв”язку з воєнними подіями, які
відбуваються в країні, у закладі проведено бесіди для учнів 1 — 11 класів ”Правила безпеки під час війни для
підлітків”, “Дії при виявленні вибухонебезпечних та підозрілих предметів”,
переглянуто відеоролики “Правила поводження з вибухонебезпечними предметами”,
мультфільм про вибухонебезпечні знахідки. Усі матеріали розміщено на сайті
закладу.
Адміністрацією закладу, класними
керівниками, учителями закладу своєчасно приймаються рішення щодо запобігання
шкідливим звичкам, дитячій бездоглядності.
Учнівське врядування забезпечує
комплексний виховний вплив на учнів шляхом їх залучення до усвідомленої й
систематичної участі у вирішенні важливих питань життя класу та закладу.
Організація роботи з охорони праці та безпеки
життєдіяльності
Робота з охорони праці, безпеки життєдіяльності,
виробничої санітарії,
профілактики травматизму дітей у
побуті та під час освітнього процесу в
закладі освіти проводиться
відповідно до Законів України «Про охорону праці», «Про дорожній рух», «Про
пожежну безпеку», Державних санітарних правил і норм улаштування, утримання
загальноосвітніх навчальних закладів та організації освітнього процесу та інших
численних нормативних актів, які регламентують роботу з цих питань. Стан цієї
роботи знаходиться під постійним контролем керівника закладу. Із працівниками
закладу освіти постійно проводяться відповідні інструктажі з охорони праці, які
фіксуються в журналах реєстрації інструктажів з питань охорони праці.
Інструктажі з безпеки життєдіяльності проводяться з учнями закладу. Класні
керівники ведуть журнали реєстрації інструктажів з питань безпеки
життєдіяльності, в яких фіксують проведення вступного, первинного та цільових
інструктажів; починаючи з 9-го класу учні розписуються в журналі інструктажів.
Кожна класна кімната, кабінет,
спортивна заламає необхідний перелік документації з питань безпеки
життєдіяльності. Протягом року випадків
травмування серед здобувачів
освіти не зафіксовано.
Упродовж року класними керівниками
проводились бесіди з питань
попередження травматизму серед
учнів, були проаналізовані випадки побутового травматизму, питання травмування
розглянуто на нарадах при директорові та на засіданнях педрад. Було проведено
тижні безпеки життєдіяльності та безпеки дорожнього руху, школа брала активну
участь у Всеукраїнському рейді «Увага! Діти на дорозі».
Упродовж навчального року додатково
проводилися бесіди з попередження дитячого травматизму напередодні осінніх,
зимових, весняних і літніх канікул, проводилися інструктажі з безпеки
життєдіяльності і охорони праці під час проведення екскурсій, участі у
спортивних заходах.
Напередодні літніх канікул з учнями
проведені первинні інструктажі з
питань запобігання дитячому
травматизму. Серед учнів та їх батьків проведено також роз’яснювальну роботу
щодо обмеження часу перебування на сонці, шляхів запобігання сонячних та
теплових ударів, дотримання правил поведінки на воді, забезпечення необхідного
для здоров‘я дитини водного балансу тощо. Проведено бесіди про дії дітей при
виявленні вибухонебезпечних чи незнайомих предметів, про вживання якісних
продуктів харчування з метою уникнення харчових отруєнь, про заборону керування
неповнолітніми транспортними засобами, про ТБ під час користування газовими та
електроприладами, про безпечне користування дітьми мережі Інтернет, про
уникнення знайомств із незнайомими людьми.
Здобувачі освіти та працівники закладу
обізнані з вимогами охорони
праці безпеки життєдіяльності,
пожежної безпеки, правил поведінки в умовах
надзвичайної ситуації і
дотримуються їх.
У закладі встановлено пожежну
сигналізацію, неодноразово проведено навчання з дотриманням усіх правил при
евакуації. Приміщення школи забезпечені первинними засобами пожежогасіння. На
всіх поверхах у закладі розміщені плани евакуації у разі небезпеки чи аварії.
Для попередження виникнення надзвичайних ситуацій в осінньо-зимовий період
перевіряється температурний режим, дотримується енергозберігаючий режим роботи
школи, перед зимовим сезоном перевіряється система опалення, постійно ведеться
очистка від снігу території школи, попередження травм при падінні (посипається
сумішшю відльодяної корки).
Усі кабінети, приміщення школи
забезпечують оптимальні умови для
реалізації освітньої програми та
забезпечення освітнього процесу. Навчальні
кабінети початкових класів, фізики,
біології, інформатики, спортивна зала
обладнані засобами навчання
відповідно до вимог законодавства та освітньої
програми.
З метою економії енергоносії у
2021-2022рр. У закладі проведено реконструкцію мережі теплопостачання та
ІТП ( це
автоматизована модульна установка, що передає теплову енергію від зовнішніх
теплових мереж до системи опалення,
гарячого водопостачання, вентиляції ).
У 2021 році у харчоблоці закладу
проведено капітальний ремонт згідно санітарних вимог.
Харчування в їдальні є пріоритетним у роботі нашого навчального закладу. З
метою забезпечення розвитку здоров’язберігаючих компетентностей, гармонійного
розвитку дитини, виховання культури споживання й харчування їдальня посідає
одне з найважливіших місць у приміщенні школи. За рахунок коштів ,
отриманих за участь у написанні проєкту, коштах сільського та обласного бюджету
було здійснено капітальний ремонт їдальні з заміною сантехнічного,
вентиляційного та промислового обладнання. При виконані робіт встановлено нову
систему вентиляції, опалення, електромереж, покладено кахлі на підлозі і
стінах, зроблено шпаклювання і декорування стін, замінено двері. Тепер кожен
куточок їдальні, харчоблоку і всіх складських приміщень сяє новими барвами.
Чудові умови створені для кухарів у харчоблоці та блоці для миття посуду.
Закуплено нове, сучасне технологічне обладнання: електроплити, духові шафи,
холодильну та морозильну камери, м’ясорубку, овочерізку, міксер,
пароконвектомат, лінію роздачі, мікрохвильову піч, електрочайник, робочі
кухарські столи, мийки, марміт, посудомийну машину, мийки, стелажі для сушки
посуду та багато іншого. Для працівників кухні облаштована санітарна зона:
туалет, душ, роздягальня , а також закуплено новий інвентар та посуд. У закладі створені усі умови для здорового та
якісного харчування.
Школа забезпечена в повному обсязі
дезинфікуючим засобом “Біохлор”, туалетним папером “Джамбо”, паперовими
рушниками, рідким милом з асептичною дією ТМ “Бджілка”, засобами для миття
підлоги та
обладнання.
Щорічно покращується матеріальна база
закладу. Упродовж 2021-2022
навчального року придбано
необхідні меблі, дидактичні матеріали та обладнання, комп’ютерне обладнання,
інструменти та матеріали для проведення ремонтних робіт, господарський інструмент,
шкільну документацію, канцтовари, медикаменти, обладнання для ресурсної
кімнати.
Проведено капітальний ремонт туалетів
на третьому поверсі, облаштовано туалет на першому поверсі для мобільних груп
людей, встановлено пандус. По периметру усієї території закладу встановлено
огорожу. На першому поверсі облаштовано куточок відпочинку з меблями й
телевізором. На третьому поверсі триває облаштування лаунж-зони для
старшокласників. Для кабінету біології за кошти сільської ради придбано сучасний мікроскоп із наборами
мікроелементів до нього.
Забезпечено обслуговування
електрощитових та електромереж, сантехнічних мереж, протипожежної сигналізації,
фільтруючих систем та питних фонтанчиків,проведення дезінфекції, дератизації.
Реалізовано проєкт «Еко клас під
відкритим небом», “Сучасний харчоблок”, “Комп”ютерний клас”, у стадії
реалізації проєкт «Сучасна лаунж зона”.
Атестація педагогічних працівників
Атестація у 2021/2022 навчальному році
здійснювалась за затвердженим планом. Під час проведення атестації порушень
щодо дотримання Положення про атестацію не було. Випадків зниження в атестаційний період
кваліфікаційної категорії чи позбавлення педагогічного звання не було.
Безконфліктність організації й
проведення атестації забезпечувалися доброзичливими взаєминами між педагогами,
які атестуються, та членами атестаційної комісії, готовністю їх до
конструктивної та результативної роботи, відкритістю планування та дотримання
норм і правил проходження атестації, залучення до атестації широких кіл
громадськості.
У 2021-2022 навчальному році пройшли чергову
атестацію 6 педагогів. За результатами атестації підтверджено
кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії» та присвоєно педагогічне
звання «вчитель-методист» учителю російської мови та зарубіжної літератури
Солодовник Тетяні Іванівні, підтверджено кваліфікаційну категорію «спеціаліст
першої категорії» вчителю історії Кравчук Людмилі Василівні, встановлено
кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії» учителю фізики
Москаленку Богдану Олеговичу,
підтверджено кваліфікаційну категорію «спеціаліст» учителю технологій Жорняку Василю Дмитровичу,
встановлено 12 тарифний розряд асистентам учителів інклюзивних класів Мошурі
Тетяні Іванівні та Карюк Юлії Сергіївні.
Організація харчування та медичного
обслуговування учнів і педагогічних працівників
Якісне і здорове харчування дітей – одна
із умов здоров’я, розвитку та успішного навчання дітей. Школа, у якій дитина
проводить більшу частину свого часу, має дбати про забезпечення умов для
якісного й здорового харчування, а також формувати в учнів стійкі навички
здорового харчування. Завдання нашої школи – не лише створити належні умови для
харчування, а й докласти зусиль, щоб дітям хотілося харчуватися у шкільній
їдальні.
Щоб створити у закладі умови для
здорового, якісного харчування,
адміністрація закладу постійно
контролює належний матеріально-технічний стан харчоблоку та їдальні, дотримання
санітарно-гігієнічних вимог, засвідчення підписом керівника щоденного меню,
щоденний контроль за якістю продуктів, що надходять до їдальні, умовами їх
зберігання,дотримання термінів реалізації і технології виготовлення страв.
Для реалізації умов здорового харчування
в школі організований зручний режим харчування для всіх учасників освітнього
процесу, враховуючи кількість учнів, пропускну можливість їдальні та інші умови
закладу, регулярно проводиться моніторинг стану справ у їдальні.
У 2021-2022 н.р. безкоштовне харчування
було організовано для 88
учнів початкової школи, 11 дітей
пільгових категорій.
Із січня 2022 року в школі запроваджено
нове чотиритижневе меню на осінньо-зимовий та весняно-літній період
Надання соціальної
підтримки та допомоги дітям, які
потребують особливої
соціальної уваги та підтримки
На виконання Законів України «Про охорону
дитинства», «Про освіту»,
«Про загальну середню освіту», з
метою вдосконалення роботи з забезпечення соціально-правових гарантій дітей
пільгового контингенту, їх захисту, створення необхідних умов для повноцінного
та різностороннього їх розвитку в школі проводилась робота щодо створення
сприятливих умов для розвитку дитини, налагодження зв`язків і партнерських
відносин між сім`єю та школою. Робота з даного напрямку здійснювалась відповідно
до річного плану роботи закладу, плану виховної роботи, плану роботи
психологічної служби з організації соціального захисту дітей пільгових
категорій.
На початку навчального року було
підготовлено банк даних соціально
незахищених категорій дітей, який
у ході освітнього процесу змінюється та
поновлюється в залежності від
кількісного складу учнів кожної визначеної
категорії.
У закладі здійснюється
психолого-педагогічний супровід дітей пільгових категорій, метою якого є
відстеження динаміки розвитку особистості кожної дитини, вивчення загальних
тенденцій та закономірностей їх психічного, особистісного розвитку, процесів
соціалізації та адаптації. Особові справи дітей пільгової категорії поповнені
копіями документів, які підтверджують статус дитини.
У закладі створено банк даних на дітей
пільгового контингенту та розроблені відповідні заходи щодо роботи з дітьми
цієї категорії. Усього на обліку перебувають
10 категорій учнів:
діти з багатодітних родин — 34
з малозабезпечених родин — 6
діти, батьки яких -учасники АТО —
12
діти, що постраждали внаслідок
аваріїї на ЧАЕС -2
діти з неповних сімей — 43
діти напівсироти — 8
діти з особливими потребами
(інклюзія) -8
діти — інваліди — 4
діти з СЖО сімей — 4
схильні до правопорушень - 2
Кількісний склад складає 38% ( 78 дітей)
від загальної кількості учнів закладу.
Банк даних дітей пільгових
категорій оновлюється щоквартально. Ця робота проводиться на підставі
відповідних документів,що подаються класними керівниками.
Адміністрація закладу взаємодіє зі
службами у справах дітей Нехворощанської сільської ради з питань соціально
захисту й реалізації статусних прав дітей.
Педагогічним колективом
здійснюється постійний психолого - педагогічний супровід учнів, які схильні до
правопорушень та потребують підвищеної педагогічної уваги.
У закладі створено банк даних на дітей,
які стоять на внутрішкільному обліку – 1 учень.
На початку навчального року (
вересень-жовтень) класні керівники у складі комісії обстежили
матеріально-побутові умови проживання дітей даної категорії.
Складено плани індивідуальної
роботи з учнями, які порушують шкільний режим, мають пропуски навчальних занять
без поважних причин. З метою забезпечення постійного контролю за охопленням
навчанням та вихованням учнів у закладі здійснюється щоденний контроль за
відвідуванням учнями школи, щотижня проводиться аналіз причин відсутності їх на
заняттях, організовуються зустрічі з батьками учнів, які мають пропуски занять
без поважних причин.
Медичним працівником постійно
здійснюється контроль за станом здоров'я учнів. У серпні 2021 року проведено
медичне обстеження дітей із залученням лікарів-фахівців.
Учні пільгових категорій забезпечені
безкоштовним харчуванням. Діти пільгового контингенту отримують державну соціальну
допомогу(малозабезпечені родини), забезпечені безкоштовними підручниками.
Активізована спільна робота закладу з центром соціальних служб для сім'ї, дітей
та молоді з питань правового та превентивного виховання. Цікавими та
повчальними були зустрічі: відеолекторій «Профілактика шкідливих звичок»,
круглий стіл «Здоровий спосіб життя. Умій сказати-ні!». Особливий інтерес в
учнів 7-11 класів викликала зустріч з представником ювенальної поліції Руденко
М.В., яка провела тренінг для учнів 7-11 класів з питання протидії булінгу.
Учні, які потребують особливої
педагогічної уваги, залучаються до проведення різноманітних виховних заходів,
конкурсів, спортивних змагань, гурткової роботи.
Робота із зверненнями громадян
На виконання
Указу Президента України від 07.02.2008 № 109 /2008 “Про першочергові
заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на
звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», питання роботи зі зверненнями громадян
тримається на контролі адміністрації закладу.
З метою якісного та повного виконання положень чинного законодавства
ведуться журнали обліку заяв і
звернень громадян та журнал особистого
прийому директора. Дане питання систематично розглядається на засіданні нарад
при директору.
Протягом 2021-2022
навчального року секретарем – діловодом
закладу Москаленком О.В. зареєстровано
16 звернень громадян. Побувало на особистому
прийомі і зареєстровано в журналі обліку особистого прийому громадян
керівником закладу 14 осіб. Питання, які найчастіше порушуються у
зверненнях – це прохання про надання довідок про навчання, зарахування чи
відрахування учнів, проходження педагогічної практики.
Всі питання було вчасно
розглянуто, прийнято відповідні рішення, які доведено до відома осіб, що зверталися. Повторних звернень та
скарг з боку вищевказаних осіб щодо розгляду їх звернень не було.
Наше завдання – продовжити незворотні
позитивні тенденції розвитку закладу. Переконана, що спільними зусиллями наш заклад буде
набувати
нових барв. Інакше
не можна – наше надійне майбутнє народжується в якості
сьогоднішньої
роботи.
Висловлюю всім вдячність за творчу й
сумлінну працю. Сподіваюся,
що набутий вами досвід вирішення освітніх проблем забезпечить успішну практичну реалізацію завдань і
викликів, які стоять перед нашим закладом.
Бажаю усім вам міцного здоров’я, щастя,
благополуччя, творчих
здобутків, миру й
злагоди в державі.
З повагою керівник
закладу Тетяна Грицай
Немає коментарів:
Дописати коментар